Legea 243/2024 (privind limitarea costului total al creditelor), pe înțelesul tău

 

Ai în desfășurare un credit de consum de la noi sau de la orice altă IFN din România? Ai auzit de legea care plafonează costurile și vrei să știi dacă și cum ți se aplică și ție? Nimic mai simplu. La Provident, ne-am pregătit să îți facem misiunea cât mai ușoară.


Ce prevede legea, de fapt?

Legea prevede, printre altele, că, pentru împrumuturile de până în 25.000 de lei emise de către instituțiile financiare nebancare, începând cu 11 noiembrie 2024, clientul nu poate plăti mai mult decât dublul sumei împrumutate. În plus, costul total al creditului pe zi este limitat la 0,6%, 0,8% sau1%, în funcție de suma împrumutată. Legea se aplică la cerere și contractelor în derulare, în anumite condiții. 


Cum știu dacă sunt eligibil?

Legea se aplică contractelor noi și, în anumite condiții, contractelor contractelor în curs. Criteriile în vigoare prevăd:

  1. 1. Verifică, mai întâi, să ai contractul activ, adică împrumutul tău să nu fi ajuns la data prevăzută pentru încetarea contractului de credit (scadența ultimei rate). Găsești această dată în contractul tău de credit.
  2. 2. Al doilea pas este să verifici dacă ai restanțe. Dacă ești cu ratele la zi, continuă cu următorul pas și depune cererea. Cererea din partea clientului este obligatorie potrivit legii! Găsești în contractul de credit modalitățile prin care poți lua legătura cu creditorul tău. Dacă ești client Provident, ți le reamintim mai jos.
  3. 3. Legea prevede că plafonarea costurilor se aplică doar dacă clientul nu are întârzieri la plata împrumutului mai mari de 60 de zile. Dacă ai restanțe, verifică să nu fie mai vechi de 60 de zile. Dacă sunt, plătește restanțele și depune cererea conform indicațiilor de mai sus.

Bine de știut:

  • Pentru contractele în derulare eligibile, plafonarea se aplică doar la valoarea soldului principal (suma împrumutată) rămas datorat la momentul cererii. Așadar, data la care depui cererea contează! În plus, penalitățile de întârziere sunt incluse în plafonul costului total al creditului! Dacă ai un contract în derulare eligibil, în care îți sunt percepute penalități de întârziere, creditorul trebuie să țină cont de ele în momentul în care îți calculează costul total care mai poate fi perceput (și care nu poate depăși dublul soldului principal rămas datorat).
  • Legea are prevederi și pentru societățile de recuperare a creanțelor. Astfel, firmele de recuperare a creanțelor nu pot percepe o sumă totală mai mare decât valoarea creanței de la momentul încheierii contractului de cesiune (valoare care include orice cheltuieli legate de recuperarea creditului, inclusiv cheltuielile cu executarea silită).

Sunt client Provident și îndeplinesc condițiile de mai sus. Cum pot cere aplicarea legii pentru contractul meu?

Cum ți-e mai ușor, am pregătit 3 soluții pentru tine:

  1. 1. Telefonic. E suficient să ne dai un telefon, la serviciul Relații cu clienții, la numerele obișnuite: 021.275.75.75 sau 021.9877.
  2. 2. Prin e-mail, cu o cerere trimisă pe adresa: relatiicuclientii@provident.ro.
  3. 3. Prin poștă, cu o cerere scrisă, la adresa:  Calea Șerban Vodă nr. 133, Central Business Park, corp D-E, etaj 1, sector 4, București, cod postal 040205.

Când primesc răspunsul?

Te asigurăm că răspundem tuturor solicitărilor în cel mai scurt timp posibil, fără să depășim termenul maxim legal de 30 de zile. Pentru rapiditate, poți primi răspunsul chiar și prin SMS, precum și pe e-mail sau printr-o scrisoare, la tine acasă.


Ca întotdeauna, la Provident, respectăm întru totul legislația în vigoare, deci și noile reglementări, chiar din primul moment al aplicării lor. Rolul nostru rămâne important și necesar în comunitățile în care activăm. Ne dorim ca prin serviciile pe care le oferim să continuăm să oferim sprijinul necesar și celor care au acces la un număr redus de soluții de creditare. Rămânem alături de clienții noștri și le oferim în continuare tuturor, indiferent de categoria socială, acces la o formă de finanțare corectă, flexibilă și responsabilă și oferim același sprijin și aceeași înțelegere.


Suntem aici pentru tine, oricând ai nevoie de ajutor
PROGRAM
luni-vineri:
8:00 - 20:00
sâmbătă
9:00 - 17:00
SUNĂ LA
021 275 75 75
(apel cu tarif normal)
021 9877
(apel cu tarif normal)
VREI SĂ FII SUNAT?

Completează formularul și vei fi
sunat în cel mai scurt timp posibil.

AI ÎNTREBĂRI?
Vezi pagina noastră cu
întrebari frecvente