Amânare plată rate

Informaţii despre aplicarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 90/2022 privind acordarea unor facilităţi pentru creditele acordate de instituţii de credit și instituţii financiare nebancare anumitor categorii de debitori.

Potrivit deciziei Guvernului, clienţii care doresc amânarea la plată a ratelor pentru contractele de credit pot solicita acest lucru creditorului, pentru o perioadă de maximum 9 luni. Pentru a beneficia de această facilitate, trebuie să fie îndeplinite criteriile stabilite de Guvern prin Ordonanţa de Urgenţă adoptată în data de 29 iunie 2022.

Criterii de eligibilitate:

  • Contractul pentru care este solicitată amânarea ratelor trebuie să fi fost emis înainte de 30.04.2022 și să fie în perioada contractuală;
  • Cheltuielile medii lunare ale clientului care solicită amânarea de plată a ratelor să fi înregistrat o creștere cu minimum 25%, ca urmare a creșterii prețurilor în ultimele 3 luni anterioare solicitării suspendării obligațiilor de plată comparativ cu perioada similară a anului 2021, in contextul crizei actuale, determinate de criza energetica si de razboiul intre Rusia si Ucraina
  • Clienții să nu fi înregistrat restanțe în ultimele 6 luni înainte de data solicitării suspendării obligației de plată și sa nu înregistreze restanțe nici la data solicitării de suspendare a obligațiilor de plată și pentru care nu beneficiază, la data solicitării, de o soluție/ un plan de restructurare a datoriilor agreat de comun acord cu creditorul în ultimele 3 luni (care corespund perioadei de declanșare a crizei actuale, pentru a nu evita dublarea măsurilor de sprijin)
  • Clienții nu trebuie să se afle în insolvență/incapacitate de plată la data solicitării amânării la plată și nu a fost începută o procedură de executare silită de către un alt creditor. Această condiție, în plus față de cea care prevede lipsa restanțelor la plată se justifică prin faptul că în starea de insolvență debitorul a beneficiat deja de un plan de restructurare a datoriilor calibrat pe măsura posibilităților de rambursare specifice acestei situații nefavorabile
  • Clienții vor trimite o solicitare de amânare de plată către creditor în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a Ordonanței de Urgență, împreună cu declarația pe proprie răspundere care să confirme îndeplinirea criteriilor de eligibilitate. Creditorul va analiza și va aproba solicitarea în termen de maximum 30 de zile, dacă condițiile prevăzute de Ordonanța de Urgență sunt îndeplinite. Modificările la contractul de credit se aplică, de la notificarea aprobării, prin efectul legii, fără încheierea unui act adițional la contractul de credit.

Important: Debitorii pot beneficia o singură dată de suspendarea obligațiilor de plată pentru fiecare împrumut, potrivit prevederilor Ordonanței de Urgență.
 

Alte prevederi relevante:

  • Proiectul stabilește capitalizarea dobânzii la soldul creditului existent la finele perioadei de suspendare, singura excepție prevăzută fiind pentru dobânzile amânate la plată aferente creditelor ipotecare acordate persoanelor fizice prin programul Noua Casă, cu modificările și completările ulterioare aduse programului. Acest lucru înseamnă că dobânda va fi calculată și pe perioada de suspendare. Atunci când se va termina suspendarea, dobânda se va adăuga la principal, iar la totalul principalului cu dobânda capitalizată se va aplica dobândă pentru restul creditului. Practic, clientul va plăti mai mult în final dacă alege amânarea ratelor.
  • Referitor la comisioanele amânate la plată, în sold la finele perioadei de suspendare, se prevede ca acestea să se plătească conform graficului revizuit, ulterior perioadei de suspendare;
  • Stabilirea datei de referință față de care se calculează termenul până la care creditorul transmite modificarea clauzelor contractuale, în funcție de data la care aceasta a fost aprobată în baza documentației complete transmise de debitor;

În termen de 15 zile de la data intrării în vigoare, Guvernul va aproba si publica normele de aplicare pentru această Ordonanță de Urgență, elaborate de Ministerul Finanțelor.

Pentru informaţii suplimentare, te rugăm să ne contactezi la adresa relatiicuclientii@provident.ro sau la numărul de telefon 021 9877.

Suntem aici pentru tine, oricând ai nevoie de ajutor
PROGRAM
luni-vineri:
8:00 - 20:00
sâmbătă
9:00 - 17:00
SUNĂ LA
021 275 75 75
(apel cu tarif normal)
021 9877
(apel cu tarif normal)
VREI SĂ FII SUNAT?

Completează formularul și vei fi
sunat în cel mai scurt timp posibil.

AI ÎNTREBĂRI?
Vezi pagina noastră cu
întrebari frecvente